POLITYKA PRYWATNOŚCI
Ochrona prywatności jest dla nas absolutnym priorytetem, dlatego też gwarantujemy bezpieczeństwo Twoich danych przekazywanych podczas korzystania z serwisu RAVEME.PL.
W sposób szczególny szanujemy prywatność każdej osoby, która odwiedza naszą stronę internetową. Dajemy Użytkownikom naszego serwisu możliwość wyboru, czy i w jakim zakresie chcą korzystać z naszych usług i udostępniać o sobie informacje.
Administratorem strony jest RAVEME spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Grunwaldzka 56/113, 80-241 Gdańsk, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001052525, REGON: 526098078, NIP: 9571161959.
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności, w każdej chwili możesz skontaktować się z nami, wysyłając wiadomość na adres: [email protected]
Jak zapewniamy ochronę Twoich danych osobowych?
Przywiązujemy dużą wagę do bezpieczeństwa i prawidłowości związanej z z prawem procesu przetwarzania danych osobowych naszych Klientów. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) oraz innymi aktualnie obowiązującymi w Polsce przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
Kto może otrzymać Twoje dane?
Lista odbiorców Twoich danych osobowych zależy głównie od rodzaju usług, z których korzystasz. Głównym odbiorcą danych jest RAVEME spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, pełniąca rolę administratora danych. Ponadto, w ograniczonym zakresie, dane mogą być przekazywane partnerom Administratora, w szczególności firmom, które wspierają nas w efektywnym zarządzaniu sklepem internetowym i komunikacji z klientami (np. w wysyłaniu e-maili czy realizacji kampanii reklamowych), dostawcom usług hostingowych lub teleinformatycznych, firmom kurierskim lub pośrednikom w dostarczaniu zamówień, podmiotom obsługującym płatności elektroniczne lub kartami płatniczymi, firmom obsługującym oprogramowanie, wspierającym nasze działania marketingowe, a także dostawcom usług prawnych i doradczych.
Te podmioty przetwarzają dane osobowe na podstawie umowy o powierzeniu przetwarzania danych osobowych zawartej z RAVEME spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, działając wyłącznie na jej zlecenie. Wszystkie firmy, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych, zapewniają zastosowanie odpowiednich środków ochrony danych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
RAVEME nie przekazuje danych osobowych poza obszar Unii Europejskiej.
Jakie dane osobowe przetwarzamy, jaki jest cel ich użycia, podstawa prawna oraz zakres ich zbierania?
Przetwarzamy dane osobowe na różne sposoby, w zależności od używanych funkcji w naszym sklepie internetowym. Nasze działania obejmują m.in. zawieranie umów z klientami, przeprowadzanie kampanii reklamowych, analizowanie danych w celu optymalizacji usług, jak również spełnianie prawnych obowiązków spoczywających na nas jako administratorze danych. Te działania są dostosowane do specyficznych potrzeb użytkowania naszego sklepu przez klientów.
Podczas zakładania konta prosimy o podanie niezbędnych informacji, co pozwala na usprawnienie procesu zakupowego poprzez zredukowanie potrzeby wielokrotnego wypełniania formularza przy każdej transakcji. Rejestracja konta skraca czas potrzebny na dokonywanie zakupów.Klienci, którzy założą konto i się zalogują, uzyskują możliwość sprawdzenia statusu obecnych zamówień oraz przeglądania historii swoich zakupów. Co więcej, użytkownicy zalogowani mogą na własną rękę aktualizować, precyzować lub usuwać swoje dane osobowe z konta.
Twoje dane – jeśli wyrazisz na to zgodę – będą również używane do celów statystycznych i analitycznych oraz mogą wspierać automatyczne procesy dostosowywania oferty, włączając w to działania marketingowe dotyczące naszych produktów i usług. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, czyli uzasadniony interes administratora.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez okres aktywnego korzystania z konta (dane są przechowywane przez 3 lata od ostatniego logowania), a w przypadku działań marketingowych – do momentu wycofania przez Ciebie zgody, chyba że obowiązujące przepisy prawa wymagają dłuższego okresu przechowywania tych danych lub zachowania ich na potrzeby rozpatrywania potencjalnych roszczeń przez czas określony w przepisach prawa, w szczególności w kodeksie cywilnym, lub innych celów wynikających z naszych prawnie uzasadnionych interesów.
B) Proces składania zamówienia
W trakcie składania zamówienia konieczne jest podanie istotnych danych osobowych. Dla użytkowników, którzy są już zarejestrowani i zalogowani, te dane częściowo pobieramy automatycznie z informacji podanych przy rejestracji, takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania (w tym ulica, numer domu, lokal, kod pocztowy, miejscowość, kraj), a także adres działalności jeśli różni się od adresu dostawy, numer konta bankowego. W przypadku klientów biznesowych wymagane są dodatkowo nazwa firmy i numer NIP. Dane te przetwarzane są w celach:
a) Realizacji zamówienia i wykonania umowy, co obejmuje potwierdzenie złożenia zamówienia i wysyłkę produktów do wybranej lokalizacji, a także kontakt z Tobą w razie potrzeby – podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
b) Przeprowadzania działań marketingowych przez Administratora lub jego partnerów, które mogą obejmować oferty promocyjne dostosowane do Twoich preferencji na podstawie profilowania, jednak bez istotnego wpływu na Twoje decyzje zakupowe – podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
c) Rozpatrywania ewentualnych roszczeń mogących wynikać z Twojej relacji z Administratorem oraz innych celów niezbędnych do realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub strony trzeciej – podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
d) Wystawiania i przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych, a także rozpatrywania reklamacji i zwrotów, co jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych Administratora – podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
Twoje dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania umowy, a także przez czas wymagany przez obowiązujące przepisy prawa, takie jak podatkowe czy księgowe. W ramach działań marketingowych dane będą przetwarzane do momentu zgłoszenia przez Ciebie sprzeciwu lub dłużej, jeśli będzie to wymagane w celu rozpatrzenia potencjalnych roszczeń lub z innych przyczyn wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, zawsze zgodnie z przepisami prawa, w tym kodeksem cywilnym. W każdej sytuacji, obowiązuje dłuższy okres przechowywania danych osobowych.
C) Faktury
Podczas wystawiania faktury, przetwarzamy Twoje dane osobowe w zakresie niezbędnym do wystawienia dokumentu. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w tym przypadku jest wypełnienie prawnego obowiązku wystawienia faktury art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
D) Korzystanie strony internetowej
Podczas korzystania z naszej strony internetowej, zbieramy różne informacje takie jak adres IP urządzenia lub dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, oraz typ systemu operacyjnego. Zbieramy również dane o nawigacji, w tym kliknięcia w linki czy aktywności na stronie. Te działania, uzasadnione prawnie interesem administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), mają na celu ułatwienie korzystania z naszych usług elektronicznych i ich optymalizację.
E) Udział w konkursach prowadzonych przez Administratora
Aby wziąć udział w naszych konkursach, musisz podać swoje dane osobowe. Służą one do organizacji konkursu, co obejmuje rejestrację uczestników, informowanie o wynikach, wyłanianie zwycięzców oraz dystrybucję nagród. Przetwarzanie tych danych jest uzasadnione naszym interesem prawnym (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Ponadto, dane te będą używane także do celów księgowych i raportowych, zgodnie z wymogami prawnymi (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a także w zakresie, na który dasz zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Konieczne jest podanie danych zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie konkursu, aby móc w nim uczestniczyć.
F) Prowadzenie korespondencji e-mailowej oraz tradycyjnej
Kontaktując się z nami przekazujesz nam swoje dane. W przypadku skierowania do nas korespondencji e-mailowej lub drogą tradycyjną, dane przetwarzane są wyłącznie w celu komunikacji i załatwienia sprawy, której dotyczy ta korespondencja. Podstawa prawna: uzasadniony interes Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO, polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do niego w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Treść korespondencji może podlegać archiwizacji. Możesz wnioskować o jej usunięcie bez podawania przyczyny.
H) Subskrypcja newslettera
Podając swoje imię i adres e-mail, możesz zapisać się do naszego newslettera. Informacje te, przekazywane dobrowolnie, są wykorzystywane wyłącznie do personalizacji i wysyłki wiadomości, na co wyrażasz zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Dane zbierane automatycznie służą nam do optymalizacji wysyłek (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji, korzystając z linku wypisania w newsletterze lub kontaktując się z nami. Po rezygnacji, twoje dane są przechowywane dla celów prawnych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), a aktualizacja informacji jest możliwa przez link w wiadomości lub bezpośredni kontakt.
I) Procedura zwrotów i reklamacji
Kiedy dokonujesz zwrotu lub składasz reklamację, przekazujesz nam dane z odpowiednich formularzy, które są niezbędne do przetworzenia Twojego wniosku. Te dane wykorzystujemy do:
a) rozpatrywania reklamacji i prowadzenia związanej z nimi księgowości – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, co wynika z naszych obowiązków prawnych,
b) obrony i dochodzenia ewentualnych roszczeń – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, co jest uzasadnione naszymi prawnymi interesami.
Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do procesowania reklamacji. Przetwarzamy te dane do zakończenia procesu reklamacyjnego lub dłużej, jeśli wymagają tego przepisy prawne, takie jak przedawnienie roszczeń określone w kodeksie cywilnym. Najdłuższy okres przechowywania jest zawsze stosowany. Dane oraz formularze są archiwizowane, a informacje o zwrotach i reklamacjach są rejestrowane w naszym systemie.
Jakie są prawa użytkowników w stosunku do danych?
Każdy Klient ma prawo do:
a) złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
b) przenoszenia swoich danych osobowych;
c) dostępu do swoich danych osobowych, w tym otrzymania informacji o przetwarzanych danych lub ich kopii;
d) żądania poprawienia, ograniczenia przetwarzania, lub usunięcia swoich danych osobowych;
e) odwołania zgody na przetwarzanie danych w każdej chwili, gdzie odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed jego odwołaniem;
f) sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celu realizacji interesów firmy, jeśli nie istnieją ważniejsze przesłanki prawne.
Pliki Cookies
1. Aby nasz serwis był jeszcze lepszy, musimy zbierać nie tylko dane osobowe ale także ciasteczka. Cookies dostarczają danych statystycznych o ruchu użytkowników i korzystaniu przez nich z poszczególnych stron serwisu. Możesz w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce opcję przyjmowania cookies, co może jednak spowodować utrudnienia w korzystaniu z Serwisu.
2. Pliki cookies nie służą nam do zbierania zindywidualizowanych informacji o Tobie i te informacje nie są przez nas gromadzone ani przechowywane, a służą jedynie do danych statycznych i analitycznych.
3. Kiedy korzystasz z naszego sklepu internetowego, możesz wybrać, jakie technologie plików cookie mają być stosowane, a następnie wyrazić na to odpowiednią zgodę. Zależnie od zakresu wyrażonej zgody, pliki cookie mogą zbierać różne informacje, które ogólnie nie są traktowane jako dane osobowe, ponieważ nie umożliwiają twojej identyfikacji. Jednakże, w zależności od rodzaju informacji i sposobu ich użycia, mogą one być powiązane z konkretną osobą, na przykład przez skojarzenie z danymi podanymi podczas rejestracji konta w sklepie. Dotyczy to szczególnie tych plików cookie, na które wyraziłeś zgodę, takich jak cookie marketingowe, które pomagają nam lepiej dostosować ofertę do potrzeb klientów. Informacje zbierane przez pliki cookie, które mogą być przypisane do konkretnej osoby, podlegają zasadom naszej Polityki Prywatności, w tym dotyczącym praw osób, których dane dotyczą, odbiorcom tych danych oraz ich przekazywaniu do krajów poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
4. Zasady stosowania plików cookie, w tym możliwość wyboru ich zakresu i wyrażenie zgody, są również przedstawione w klauzuli informacyjnej, którą prezentujemy głównie podczas pierwszej wizyty na naszej stronie (tzw. baner plików cookie).
5. Użycie podstawowych plików cookie jest niezbędne do funkcjonowania naszego sklepu internetowego i świadczenia elektronicznych usług, zgodnie z art. 173 ust. 3 pkt 2 prawa telekomunikacyjnego. Stosowanie dodatkowych cookie wymaga Twojej zgody, którą możesz w każdej chwili zmienić lub wycofać, co może wpłynąć na funkcjonalność strony. Cookies mogą zbierać dane osobowe, które przetwarzamy w celu dostosowania treści i marketingu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub w ramach wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Masz prawo w każdej chwili sprzeciwić się przetwarzaniu danych pochodzących z cookies, jeśli są one oparte na naszym uzasadnionym interesie.
6. Możesz w każdej chwili sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych osobowych, które pochodzą z plików cookie i są używane zgodnie z uzasadnionym interesem prawnym Administratora, jak to opisano wcześniej. Możesz również dostosować ustawienia plików cookie lub cofnąć udzieloną wcześniej zgodę na ich używanie. Jednakże cofnięcie zgody nie wpłynie na legalność wcześniejszego przetwarzania danych ani na dalszą komunikację na podstawie dodatkowych zgód (np. newsletter).
7. Pliki cookie używane w naszym sklepie internetowym są bezpieczne zarówno dla użytkowników, jak i ich urządzeń.
8. Pliki cookie mogą być: sesyjne (przechowywane do czasu wylogowania się ze Sklepu Internetowego lub wyłączenia przeglądarki internetowej) oraz trwałe (pozostają na Twoim komputerze osobistym lub urządzeniu mobilnym, gdy przechodzisz w tryb offline) W sklepie internetowym używamy plików sesyjnych oraz trwałych. Poniżej przedstawiamy cele korzystania z plików cookie:
Niezbędne pliki cookie:
Typ: sesyjne pliki cookie
Administrowane przez: RaveMe spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Cel: używane do uwierzytelniania użytkowników i ochrony przed nieuprawnionym dostępem do kont. Bez nich niektóre żądane usługi mogą być niedostępne. Możliwe jest zablokowanie tych plików w ustawieniach przeglądarki, co może jednak ograniczyć funkcjonalność strony. Te cookie nie gromadzą danych osobowych.
Analityczne pliki cookie :
Typ: trwałe pliki cookie
Administrowane przez: Strony trzecie
Cel: umożliwiają zapamiętanie ustawień lub działań użytkownika na jednej stronie lub na różnych stronach. Mają dłuższy cykl życia niż sesyjne pliki cookie i działają przez okres, który został określony w pliku cookie. Jeżeli zdecydujesz się zablokować te pliki cookie, nie będziemy w stanie zbierać danych o korzystaniu z naszej strony ani monitorować jej efektywności (korzystamy w tym zakresie z Google Analytics)
Pliki cookie do celów marketingowych
Typ: trwałe pliki cookie Administrowane przez: Strony trzecie
Cel: Te pliki cookie śledzą Twoje nawyki przeglądania, aby dopasować reklamy do Twoich zainteresowań i unikać powtarzania tych samych treści. Służą one do personalizacji i grupowania użytkowników o podobnych preferencjach, nie sprzedajemy jednak tych danych stronom trzecim.
Funkcjonalne pliki cookie.
Typ: trwałe pliki cookie
Administrowane przez: RaveMe spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
Cel: pliki służące do zapisywania preferencji użytkownika strony, takich jak dane logowania czy wybór języka. Umożliwiają one dostosowanie ustawień strony, eliminując potrzebę ponownego wprowadzania tych samych informacji przy każdej wizycie, co usprawnia proces zakupowy i marketing, oraz wspiera testowanie nowych funkcji i analizę użytkownika.
Google Analytics
Nasz sklep wykorzystuje Google Analytics do zbierania informacji takich jak rodzaj używanego systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej, przeglądane podstrony sklepu, czas spędzany na stronie i jej podstronach, przejścia między nimi oraz źródło odwiedzin strony.Używamy Google Analytics na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, który polega na tworzeniu statystyk służących poprawie naszych usług i optymalizacji witryny. Dane zbierane przez Google Analytics nie pozwalają na twoją identyfikację i nie są traktowane jako dane osobowe.Usługi Google Analytics i Google Analytics 360 uzyskały certyfikat niezależnego standardu bezpieczeństwa ISO 27001. ISO 27001 jest jednym z najczęściej uznawanych standardów na świecie i poświadcza spełnianie odpowiednich wymogów przez systemy obsługujące Google Analytics i Google Analytics 360.